19 Mayıs 2013 Pazar

Biraz Samimice, Biraz Ben'ce…


Keşif yok bugün,
Resmi bir yazı yok,
Biraz samimice yazmak istediklerim var...
Biraz da belki ben'ce...


Her Şey Kaan Murat Yanık 'ın yeni bir programa başladığını sosyal medyadan duyurması ile başladı...

Pandomim...
Konuk olmak istiyorum dedim...
Hay hay dedi...

Başörtü konusunu konuşalım dedim...
Klasik konu olsa da...
Hep bir merak çünkü aslında...

Kamera karşısında çok acemi olan ben, heyecanlandım elbet...
Doğaçlama olacaktı bir de sohbet...
Amacımız ahkam uzmanlığı yapmak değildi nihayetinde...
Sadece şimdiye kadar ki söylemek istediklerim şeylere açılmış fırsatı değerlendirmekti...


Yaklaşık 2 sene oldu kapanalı...
Aklıma yatmayanı kalbime sığmayanı kabul etmeyenlerdenim ben de...
Bu yüzden;
Bilinçli bir kapanmaktı benim ki, neden kapandığımı bilmekteydim zira...
Ne yaşam tarzım değişti, ne yapmak istediklerim...
Arkadaşlarımı kırmamak amaçlı akşam partilere giderdim,
Arkadaş çevrem kendiliğinden değişiverdi...
Hiç alkol kullanmadım, buna rağmen, gelen teklifler olurdu, derdimi anlatamazdım...
Şimdi teklifler kendiliğinden gidiverdi...
Kapanma amacına baktım ayetlerde; kadınlara sarkıntılık olmasın, incinmesinler diye yazıyordu...
Evet gelen yaklaşımlardan inciniyordum,
Şimdi bakışlar farklılaşıverdi... 

Onlarla birlikte çalışıyorum, tartışıyorum, konuşuyorum ama aramıza artık daha bir mesafe girmiş oluyor.
İşte gönüllü bir tercih ile birlikte gelen huzurdu bu...

Ve kadın...
Doğuda yemenisi ile,
Batıda döpiyesi ile...
Anadolu'da elleri kınalı,
Avrupa'da ise ojesi ile...
Hep süslü...
Hep beğenilme içgüdülü...
Yani ne olursa olsun kadın...
Kapalısı ile, açığı ile...
Aynı isteklere, aynı beğenilere, aynı arzulara sahip...
Kadın...

İslami yaşam tarzını benimseyen herkes dinini mükemmel yaşamakta diye bir durum söz konusu değil...
İnsanın başörtülü olması, zaaflarına engel değil. 
Başının örtülü olması, ahlaklı olmasının tek göstergesi de değil.
Biz öyle olsun istiyoruz o ayrı...
Ve hatta bunun için çaba göstersek de bizim de yanlışlarımız olmakta...
Bu bir seçim...
Yine de insanoğlu nefsi bir varlık...

Ayşe Böhürler'in çok güzel bir sözü vardır kapalı kadınlar adına konuşarak:
"Siz şeytan değilsiniz biz de melek"

Aynen öyle...

Daha çok söylenecek sözler var,
Söylemek istediklerim var...
Başlangıcı yapıldı ya;
Gelir gerisi...

Teşekkürler Kaan,
Ve Pandomim,
Pandomim ekibi...




tubatirin@gmail.com

2 yorum:

  1. yüreğinize kaleminize sağlık akşamki program gibi keyifli bir yazı olmuş, kaleminiz daim olsun...

    Eslem Sümeyye Karakoç

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle söylenecek çok şey var....

    YanıtlaSil