11 Kasım 2009 Çarşamba

Neler Oluyor Bize..


Bu keşfi aslına geçen haftalarda yapmıştım...

Bilboardlarda gördüm yeni bir alişveriş merkezi açılıyor.. Ve o alışveriş merkezindeki bir mağazanın sloganı: "Yaşasın Cimrilik"

O anda bir düşündüm, yıllar yılı bize cimri olmamamızı öğreten büyüklerimizi düşündüm..
O tembih cümlesinin bir reklam sloganıyla nasıl değişebildiğini, farklı bir hal aldığını düşündüm..

Aslında geçmişte bize öğretilen, doğru bildiğimiz kalıplaşmış değer yargılarımıza değişik bir açıdan bakıp, bu tür reklam sloganı yapan tek marka bu değildi...

"İnsanın başına ne gelirse meraktan gelir" diye bize meraklı olmamamız tembihlenirken "Merak Ne Güzel Şey" sloganıyla çıkıp anında fikirleri altüst eden de ünlü bir GSM operatörü reklamıdır..

Evet oynanıyor.. Doğru bildiklerimizle, değiştirmedik
lerimizle.. Anında değiştirebiliyorlar üstelik.. Yok sayabiliyoruz bir öncekini bu sayede... Artık daha meraklıyız, artık daha cimriyiz.. Ve bunu utanmadan dile getirebiliyoruz.. Sayelerinde..

Zaman bu artık öyle değil mi? Siyaha bile beyaz olabilir diye yaklaşmalı...

Valla şaşırmam derlerse..

Aa hakikaten derim, siyah beyazmış derim, inanırım...

Annemin "koşma kızım düşersin" uyarısı da yalan oldu.
..

Çünkü "Koş Yoksa Düşersin" artık...




Evet sıradaki bu parça da benden tüm reklam severlere, siyaha beyaz diyebilecek olanlara gelsin..


İlhan Şeşen söylüyor:


"Neler oluyor bize / Yine neler oluyor gülüm / Neler ol
uyor sana / Bana neler oluyor..




tirintuuba@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder